Родинне свято

«Будемо разом працювати й разом теж відпочивати»

Мета: виховувати поважне відношення до людей, що вміють працювати і чесно заробляти гроші, прагнення займатися корисною діяльністю; бережливе ставлення до природи , природних ресурсів; розвивати творчі здібності, товариські взаємини, логічне мовлення; навчати ощадливості під час використання матеріалів, речей; закріпити уявлення про сімейний бюджет: пенсією, зарплатою, стипендією; про доходи, про суть витрат: обов'язкові (основні) витрати і необов'язкові (не основні), показати їх різноманіття; вправляти у вмінні пояснювати зміст економічних понять, складати описову розповідь про іграшку з використанням мнемотаблиці. Заохочувати дітей до процесу створення реклами; закріпити уявлення про роботу художника – оформлювача, продовжувати навчати виразно промовляти вірші, емоційно передавати своє ставлення до їх змісту, дотримуючись темпу, ритму, сили голосу.
Обладнання : музичний центр, ноутбук, макети сімейних бюджетів, мнемо- таблиці «Моя улюблена іграшка», «Поради про те, як навчити дітей ощадливості», Поезія для найменших. Навчально – методичний посібник/Укладачі:Ковтун Є.Ф., Ващенко Л.В.- Суми: Ніко – 2014, ємкості з брудною водою, фільтри із вати, стаканчики для переливання води фонограми до пісень «Посмішка», «Родина», фарби, пензлики.

Оформлення сцени: на центральній стіні напис «Економіка повинна бути економною», на столах бейжики для родин у вигляді грошей, окремо стіл з матеріалом для малювання.

Дієві особи: ведуча, пані Економіка, діти із своїми рідними.

Хід свята

Ведуча

Сьогодні знов зібрались у родиннім колі,

Щоб разом працювати й спільно відпочити,

Щоб наші діти і в садочку й в школі,

Усе робити вміли і могли щасливо жити.

Фінанси щоб свої уміли рахувати,

Щоб працювать уміли і могли відпочивати.

На свято ми родини запросили

Які зуміють показати свої сили

І знають, як бюджетом сімейним управляти

Сьогодні й нас цьому будуть навчати.

Тож зустрічаємо й підтримуєм родини.

І будемо на святі, як сім’я єдина.

( Родини під музичний супровід заходять до зали і займають місця за столами).

Ведуча Перший конкурс – традиційний розпочнемо з домашнього завдання. Участь у конкурсах беруть п’ять родин. А називається він «Привітання родин. Сімейний бюджет ». Наші родини виготовили макети сімейного бюджету, де кожна частина позначає дохід всіх членів сім'ї та витрат за місяць, а також вивчили приказки та прислів`я про гроші. Перший конкурс « Привітання родин. Сімейний бюджет»

Перша родина

Дружна, весела наша родина, Не сидимо ми без діла й годину. Гостям ми раді завжди у оселі, Бо не дарма ми завзяті, веселі. Доходи й витрати свої уміємо рахувати Сьогодні всіх будемо цьому навчати.

Наш девіз: Копійка карбованець береже,

Сімейний бюджет вона теж стереже.

Грішми воюють, грішми торгують, а без грошей— горюють.

Грошей не сій, бо вони не зійдуть, не вродять.

Копійка копійку кличе.

( Родина презентують макет сімейного бюджету) .

Друга родина

У садочку родин багато, Та Вас прошу мою вітати. Бо родина моя найкраща, Не знайти більш таку нізащо. Про сімейний бюджет ми розкажемо, Як його витрачати покажемо.

Наш девіз: Рахуй гроші стиха, не знатимеш лиха.

Гроші — хороші, бережи їх про чорний день та лиху годину.

Гроші бережи — вони й тебе врятують.

Золото не говорить, а чудеса творить.

( Родина презентують макет сімейного бюджету) .

Третя родина

Я в родині головний, Не дивуйтесь, що малий. В магазин ходить люблю, Все, що треба, там куплю. Вмію гроші рахувати, Та не вмію заробляти. Мама каже, що навчусь, Й буду вправним, як дідусь.

Наш девіз: Гроші май, та про чорний деньок дбай.

Гроші відмикають усі двері.

Гроші горе, а без них двоє.

( Родина презентують макет сімейного бюджету) .

Четверта родина

У нас родина працьовита. Усе вміємо робити. Витрат маємо багато, Треба ж гроші заробляти. На базарі торгували, Молоко ми продавали. Тож доходи рахували, Потім знову витрачали

Наш девіз: Гроші рахувати, треба розум мати.

Золотий молоток і залізні двері відчиняє.

Золото мовчить, а багато творить.

( Родина презентують макет сімейного бюджету) .

П’ята родина

Я справжнісінький козак, На всі руки я мастак. Мама також все уміє: І танцює, й класно шиє. Вміє гроші заробляти. Вміє їх і витрачати.

Наш девіз: Як копійка ведеться, то й добре живеться.

Коли гроші говорять, тоді правда мовчить.

Коли золото на верх спливе, тоді правда на дно поринає.

( Родина презентують макет сімейного бюджету) .

Ведуча: Яка родина була найкраща ми визначимо за допомогою оплесків глядачів. Та мені, здається, що всі родини у нас найкращі.

Сьогодні на свято ми запросили незвичну гостю, яка вміє рахувати, заробляти, витрачати й хоче нас цьому навчати. Без неї не може існувати жодна країна світу. Цю пані звуть Економіка.

( під музичний супровід заходить пані Економіка).

Пані Економіка:

Як тільки я почула про ваше родинне свято. То радо погодилася до вас завітати. Я чула про бюджет ви вже поговорили. Чи вистачить надалі вам змагатись сили?

Ведуча:

Та ми усі такі завзяті про все на світі хочем знати.

Пані Економіка:

Пропоную вам трішки погратись й економіку вивчати. Зараз перевіримо, яка родина найкраще орієнтується в економіці.

Другий конкурс «Чи знаєте ви?» ( проводить пані Економіка)

Гра «Продовж речення»

Асортимент-це набір різних видів продуктів , товарів (на складі, в магазині) .

Бартер- це прямий обмін товарів і послуг на інші без використання грошей.

Валюта -це грошова одиниця будь – якої країни.

Гроші-це універсальний і зручний засіб обміну. (товар – гроші – товар).

Дефіцит -це нестача, брак чого – небудь.

Доходи- це гроші, які отримала сім’я або окрема людина.

Заробітна плата -це форма оплати праці найманих працівників, ціна роботи по виробництву товарів і послуг.

Витрати- це кошти, вкладені в яку-небудь справу або у виробництво того або іншого товару.

Оптова торгівля -це купівля та продаж засобів виробництва та продуктів споживання великими партіями з метою їх подальшого використання у виробничому процесі або для продажу.

Покупець-це людина, який купує товар.

Споживання - це використання чого-небудь для задоволення потреб.

Продавець- це людина, яка продає різні товари.

Розпродаж -це торгівля товарами сезонного попиту за зниженими цінами.

Витрати- це гроші, які необхідно витратити на придбання потрібних товарів.

Реклама- це цілеспрямований розподіл відомостей (інформації) про товар.

Ринок-цеобмін товарами та послугами між продавцем і покупцем, щоб кожен міг отримати бажане.

Товар-це продукт праці, вироблений для продажу.

Ціна - це грошове вираження вартості товарів або послуги.

Третій конкурс « Про рекламу знаємо»

Діти співають пісню «Про рекламу»

(Фонограма пісні «Посмішка»)

Від реклами вже втомились ми,

Бо реклама скрізь і всюди завжди з нами.

Та щоб вигідно продати і купить,

Всім потрібна лиш одна ота реклама.

Приспів:

І якщо реклама є, вона все вам продає,

Про товар ваш люди всі почують.

На біл-борді , на екрані, на машині дяді Вані,

Все купити вам запропонують.

Ведуча:

Ми іграшки сьогодні будемо рекламувати.

Для того, щоб вигідно їх продавати.

Діти, вам потрібно кожному по черзі розповісти про свою улюблену іграшку, прорекламувати її, використовуючи мнемотаблицю. А ваші мами та тата, як художники – оформлювачі, красиво, вправно, швидко, намалюють іграшку, щоб її зображення можна було розмістити на біл- борді, створити додаткову рекламу.

Четвертий конкурс «Дарунки природи. Природні ресурси»

Пані Економіка: Ви вже добре запам’ятали, що економіка навчає бути нас економними, заощадливими, бути господарями вдома і на планеті Земля. Але чи всі люди бережно відносяться до дарунків природи? Діти з батьками розповідають вірш Ващенко Л.В. «Якби Земля уміла говорити»

Мама:

Якби Земля уміла говорити,

Вона б нам розказала, діти,

Як боляче їй буває,

Коли ми квіти вириваєм.

Дитина:

Сумує матінка - Земля,

Коли ліси її, поля

Усі сміттям позакидали,

Річки й озера брудні стали.

Дитина:

І плаче вона і ридає,

Як небо синє застеляє

Їдкий і чорний дим,

Зникає все під ним.

Дитина:

Земля не може зрозуміти,

Як можуть люди так чинити?

Адже вона їх всіх годує,

Їм світло і тепло дарує.

Мама:

Якби Земля уміла говорити,

Вона б, напевно, любі діти,

Усіх - усіх людей благала,

Її щоб пожаліли, врятували.

Дійсно, багато сміття на нашій планеті, забруднені річки, озера. Не всі люди бережуть природу, ощадливо витрачають природні ресурси: воду, газ, вугілля, ліси. І тоді наша Земля просто благає про допомогу. Ось і ми назбирали брудну воду, яку можна очистити і використовувати для прання, поливання квітів. Тож давайте позмагаємося, хто швидше очисти воду від сміття.

Гра – змагання «Очистити воду від сміття»

Родини змагаються парами. Діти очищають воду через фільтр та розливають у стаканчики, а дорослі переносять воду на другий стіл.

П’ятий конкурс «Спільна праця і відпочинок»

Ведуча: Люди кажуть, хто планує, той все встигає. Ми із вами працювали, знання свої показали. Час тепер і відпочити. А який же відпочинок без запального танцю та веселої пісні.

Пісня «Економіку вивчаємо»

І к.

Ми веселі дошкільнята,

Вмієм гроші рахувати.

Про усе на світі знаєм,

Економіку вивчаєм.

ІІ к.

Слово бартер нам знайоме,

Про доходи теж відомо.

Про усе на світі знаєм,

Економіку вивчаєм.

ІІІ к.

На розпродажі бували,

Продавали, купували.

Про усе на світі знаєм,

Економіку вивчаєм.

ІV к.

Гроші, вартість і ціна,

Дуже різна скрізь вона.

Про усе на світі знаєм,

Економіку вивчаєм.

V к.

На усе тепер реклама,

Що купить не знає мама.

Ми ж про все на світі знаєм,

Економіку вивчаєм.

VI к.

Скоро станемо дорослі,

Заробляти будем гроші.

Тож доходи та витрати,

Зможем всі порахувати.

Таночок «Банкіри» ( музика з вибором музичного керівника)

Пані Економіка:

Я хочу поради малята вам дати, як бути ощадливими й марно гроші й час не марнувати. За допомогою таблиць ви самі ці поради розкажете.

Поради про те, як навчити дітей ощадливості:

( з використанням мнемотаблиць)

1. Збираючись у магазин за покупками, не забудьте взяти пакет або господарську сумку, щоб не купувати нові пакета, які потім доведеться викидати.

2. Купуйте товари в економній упаковці. Наприклад, соки краще купувати в картоні, а не в склі, або пластику.

3. Намагайтесь не купувати одноразовий посуд. При теплому нагріванні він шкодить здоров'ю, їжте й пийте з скляного посуду.

4. Використовуйте аркушний папір з обох боків. Газети здавайте на макулатуру.

5. Не смітіть на вулиці. Викидайте сміття в баки для сміття. Навіть якщо його не має поряд. З вами ж нічого не станеться,якщо ви обгортку від цукерки принесете і викинете вдома, а не на вулиці.

Ведуча: Сьогодні ми вчилися бути заощадливими, ощадливо використовувати природні ресурси, створювали рекламу. Ми вдячні сім`ям за їх сміливість, кмітливість, згуртованість. Нам було приємно відпочивати у вашому колі. Тож прийміть від нас подяки, солодкі подарунки і щирі оплески. (Вручення подарунків сім`ям і дітям – учасникам).

Ведуча: Наше свято закінчилось,

Всі напевно потомились?

Якщо кажете ви «ні»,

Хай щасливі будуть дні,

Хай родини процвітають,

Хай про землю нашу дбають.

Та бюджет мають хороший,

Щоб на все хватало грошей.

Тема "Ми в подорож рушаємо по рідній нам землі"
Програмовий зміст: формувати у дітей почуття патріотизму, любові до рідного краю, виховувати повагу до мешканців села, заохочувати бажання бути корисними природі, вдячними за її дари, формувати естетичний смак, уміння милуватися красою природи, відображати красиве в образотворчій діяльності; сприяти розвитку пошуково – дослідницької діяльності – надавати дітям можливість експериментувати з водою; формувати вміння економно використовувати воду;навчати дітей складатиколективну розповідь за змістом вірша, відображаючи його настрій, сюжет, використовувати мовні засоби виразності; закріпити знання про історію виникнення села;назви вулиць, суспільні об’єкти , про життєдіяльність людей та тварин восени; вправляти у використовуванні нетрадиційних технік під час створення колективної картини, вмінні називати з якого дерева листочок.

Оснащення розвивального простору: в зоні ігрового осередку облаштований потяг, посередині кімнати на столах розташований роздатковий матеріал, ватман, фарби, пензлики, листя,обладнання для проведення дослідів, на магнітній дошці прикріплені малюнки із серії «Навіщо потрібна вода»; ноутбук, фотоальбом «Мої рідні Білани», фонограми пісень «Ми в подорож рушаємо », «Осінь», «Добрий день, село моє найкраще»,« краплинки - веселинки», кошик із листям, квитки на потяг, ємкості з водою, фільтри, малюнки із серії «Навіщо потрібна вода?»; фарби, пензлики, серветки, листя, ватман. ( 1. Малюнок . Зображення, як використовують воду люди, тварини, рослини. 2. Малюнок . Зображення пустелі. 3. Малюнок. Діти вмиваються, чистять, зуби. 4.Малюнок. Очищення річки від сміття.)

Попередня робота: діти вивчали вірші, лічилки, ходили на екскурсію до річки.

Дійові особи: вихователь, Осінь.

Список використаних джерел: програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (нова редакція), Екологічна освіта дошкільників/ Укладач: Ковтун Є.Ф., - Суми: СОІППО.- 2012, Пошуково – дослідна робота у ДНЗ/ Укладач: Ковтун Є.Ф., - Суми: Ніко - 2012, Літературно – художня діяльність дошкільників / Укладач: Ковтун Є.Ф., - Суми: СОІППО.- 2010, Поезія для найменших. Навчально – методичний посібник/Укладачі:Ковтун Є.Ф., Ващенко Л.В.- Суми: Ніко – 2014.

Хід заняття

І. Вихователь: (Діти заходять до групи і співають пісню «Добрий день, село наше найкраще»). Діти, усі міста, села мають свою назву. Ви, звичайно, знаєте, як називається наше село? І навіть пісню вивчили про Білани. А хто знає, чому воно так називається? Сьогодні ви зможете дізнатися, коли утворилося наше село, чому називаються по різному його вулиці, які підприємства розташовані на території села, помилуватися природою рідного краю, а можливо їй допомогти. То ж я пропоную разом вирушити в подорож і про все дізнаватися, все досліджувати, все вивчати. А щоб ми не втомилися, то нас повезе веселий потяг (Чути гудок потягу).

Вихователь: Любі хлопчики, й дівчатка,

Час нам в подорож рушати.

Рідним краєм мандрувати,

Щоб усе на світі знати.

Кожний пасажир отримає квиток після того, як назве вулицю, на якій проживає. А хто у нас буде вести потяг? Обираємо машиніста за допомогою лічилки.( Діти обирають машиніста за допомогою лічилки).

Мета: удосконалювати звукову культуру мовлення дітей; розвивати фонематичне сприймання; вправляти у вимові звуків (р),(ш).

Зараз я всіх порахую,

Й рідним краєм помандруєм.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Машиністом зможеш стать.

. А щоб нам не сумувати пісню будемо співати.( Звучить фонограма пісні «Ми в подорож рушаємо»)

Мета:засобами музики виховувати патріотичні почуття, любов до рідного краю;формувати вміння чітко вимовляти слова, співати злагоджено.

ІІ. Перша зупинка «Село моє, найкраще в світі…»

Вихователь: Діти, я дуже люблю наше село, адже я тут народилася, виросла, працюю в нашому садочку і все про нього знаю. А що ви можете розповісти нашим гостям про своє село? Діти розповідають вірш про село.

Мета:виховувати інтерес допоетичного слова, бажання розповідати вірші, використовувати мовні засоби виразності; навчати ставити й відповідати на запитання щодо прочитаного.

«Про Білани - найкращі в світі» На Білопільщині село,Яке назвали Біланами,Вздовж залізниці пролягло, Навкруг оточене ланами.

А вздовж села, неначе стрічка, Тече маленька, тиха річка. Колись давно ще вирувала, Тому і Виром зватись стала.

Іще ставок є за селом, Там дикі лебеді живуть. Карась пірнає з коропом, І навіть лілії цвітуть.

У Біланах є свій вокзал, І школа, і садочок. Є дев’ять вулиць у селі. Знайомий кожний тут куточок.

Живуть тут люди працьовиті, Закохані у рідний край. А Білани найкращі в світі, Про це ти завжди пам’ятай.

Бесіда за змістом вірша. Як називається наше село? Що є в нашому селі? Чому річку назвали Вир? Чому Білани найкращі в світі? Діти, наше село засновано приблизно 145 років назад. Для села це зовсім юний вік. За переказами старожилів села, в селі був панський маєток і там жив пан Білан. Наше село належало йому. І тому село назвали Біланами. А ще інше говорять люди. Першим у цьому місці оселився чоловік на прізвище Білан. Всі говорили ,що там живуть білани. Тому так і назвали село - Білани.

Інтерактивна вправа «Мікрофон» Мета: виховувати інтерес до історії рідного краю; розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; управляти в умінні продовжувати речення за зразком; поглибити знання про походження назв вулиць села.

Вихователь: (Діти стоять півколом) Діти, кому я передам мікрофон повинен назвати одну із вулиць нашого села та пояснити чому вона так називається. ( У селі Білани є вулиця Центральна. Її так назвали тому, що вона знаходиться в центрі села. У селі Білани є вулиця Берегова. Її так назвали тому, що вона знаходиться на березі річки Вир. У селі Білани є вулиця Привокзальна. Її так назвали тому, що вона знаходиться поряд із залізничним вокзалом. У селі Білани є вулиця Лесі Українки. ЇЇ назвали на честь української поетеси Лесі Українки. У селі Білани є вулиця Покровська. Її так назвали тому, щоб люди пам’ятали про свято Покрови.)

Гра «Загадай – відгадай» Мета: закріпити вміння дітей за допомогою фотоматеріалів впізнавати і називати суспільні об’єкти, які знаходяться на території села; загадувати і розгадувати загадки; розвивати пам’ять, увагу, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до історії рідного краю.

Вихователь: А зараз, діти, підійдіть, будь ласка , до столиків. Я буду читати загадку, а ви повинні відгадати і показати про яке підприємство в ній розповідається.

Ой, малята, що за дива!

В нашім селі з’явилася башта нова.

Ні це не башта, це діжка велика.

В ній заховатися можуть аж сто чоловіків.

Та чомусь в ній зберігають зерно.

Мабуть потрібне всім дуже воно.

На якому підприємстві знаходиться башта. Знайдіть зображення ХПП у фотоальбомі.

Будинки на колесах по рейках стукотять,

Потрібно лиш квитки у касах нам придбать.

Цікава подорож на нас чекає,

Про що я говорю, хто відгадає?

Що знаходиться на вокзалі? ( білетна каса, зала очікування, приміщення для чергових по вокзалу). Знайдіть залізничний вокзал у фотоальбомі.

Є будинок незвичайний у наших Біланах.

Там газети та листи на столах і у шафах.

Їх завжди нам у оселі несуть листоноші веселі.

Вони всі новини знають, й нам новини сповіщають. (пошта)

Дидактична вправа « Так, або не так»

Мета: вправляти у вмінні слухати і давати відповіді на запитання одним словом: так, не так; розвивати пам’ять, увагу, мислення; виховувати інтерес до професії листоноша.

- На пошті люди виписують газети.

- На пошті можна придбати зошити.

- На пошті можна подивитися телевізор.

- На пошті працює листоноша.

- На пошті працює касир.

- На пошті можна отримати пенсію.

- Марки можна приклеювати на журнали.

- На пошті можна читати книжки.

Знайдіть пошту у фотоальбомі.

Де за партами сидять? Де читати дітей вчать? Де дзвенить дзвінкий дзвінок Й починається урок?

На якій вулиці знаходиться школа? Знайдіть школу у фотоальбомі.

ІІІ. Вихователь: Діти, потяг знову кличе нас у дорогу ( чути гудок потягу). Тож швиденько займаємо свої місця та з веселою піснею рушаємо далі. У кожного на стільчику лежить листочок із різних дерев. Це, напевно,нові ваші квитки. У потяг той сідає, хто називає з якого дерева листочок.

Друга наша зупинка « Бережи і захищай, любий друже, рідний край!»

Під музику до групи заходить Осінь разом із дітьми.

Осінь: Я рада гостей зустрічати.

Напевно, змогли ви мене упізнати.

Прийшла до вас я не сама,

Я друзів ваших привела.

Вони теж хочуть мандрувати,

Тож, довелося їх з собою взяти.

Зараз я в селі паную, все навколо я чарую.

Я щедра, золота, багата,

Що ще про мене можна розказати?

Вихователь: Звичайно, Осінь, ми тебе впізнали. Ми багато про тебе можемо розказати.

Дидактична вправа « Якщо настала осінь»

Мета: вправляти у вмінні продовжувати речення за зразком; закріпити знання дітей про життєдіяльність людей та тварин восени уточнити знання про різноманітність природних явищ осені.

Якщо настала осінь, то перелітні птахи… (збираються відлітати до вирію).

Якщо настала осінь, то комахи… ( ховаються і засинають).

Якщо настала осінь, то на городах… (збирають врожай буряків, моркви, капусти, картоплі).

Якщо настала осінь, то в садках дозріли… ( фрукти: яблука, груші, сливи).

Якщо настала осінь, то можна йти до лісу…( по гриби та горіхи).

Якщо настала осінь, то слід вдягатися … ( по осінньому, тепліше).

Якщо настала осінь, то дні становляться… ( коротшими, холоднішими). Якщо настала осінь, то листя починає…( жовтіти, червоніти, опадати).

Якщо настала осінь, то часто ідуть… ( холодні дощі).

Осінь: Багато ви про осінь знаєте,

Та чи загадку відгадаєте?

Рідка, прозора, запаху не має,

Деякі речовини в собі розчиняє? ( вода)

Діти, коли я прикрашала ваше село, то завітала на берег річки і була дуже засмучена. А знаєте чому? Тому, що вода у річці брудна. Ось подивіться, це просто жах! ( Осінь виймає із кошика бутилу із брудною водою і показує дітям). Ви не знаєте чому вона такою стала? А що можна зробити, щоб вода знову була чистою? А як можна очистити воду?

Проведення дослідів з водою - Діти очищають воду за допомогою фільтру.

- Навіщо потрібна вода?

- Як ви використовуєте воду вдома, в садочку?

- Чому потрібно воду берегти?

Робота з віршем «Бережіть воду»

Мета: виховувати інтерес допоетичного слова, бажання розповідати вірші, використовувати мовні засоби виразності; навчати складати колективну розповідь за темою вірша, передавати настрій, сюжет вірша.

( Вихователь читає вірш) Послухайте уважно вірш «Бережіть воду»

Знають всі дорослі й діти:

Без води не можна жити.

І якщо води не має.

Все живе навкруг вмирає.

Кожний день всі воду п’ють,

З нею варять і перуть.

В ній купаються і миють.

Та чи воду всі жаліють?

Далі діти розповідають вірші

Коли кран ти не закрив,

То не добре ти зробив.

Бо вода біжить, стікає

І безслідно вже зникає.

Треба завжди пам’ятати

Й економно воду брати.

Бо не скрізь в нас на землі

Вистачає всім води.

Вода та, що в океані,

Лиш придатна для купання.

З моря воду теж не п’ють,

Хоч тварини в ній живуть.

А у тому тут біда,

Що солона там вода.

Нам же прісну треба пити,

З нею зможем лиш прожити.

Ще у нас є на землі

Піщані, сухі пустелі.

Там цінують воду так.

Ніби це найбільший скарб.

Тож усі: дорослі й діти,

Воду будемо жаліти.

Щоб навкруг життя буяло.

Щоб води нам вистачало.

Складання розповіді ( колективної)

Осінь: Давайте спробуємо скласти розповідь про те, як ми можемо з вами берегти воду. Яким чином можна економити воду? А допоможуть нам малюнки. Вода потрібна усім: і людям, і тваринам, і рослинам. Людям вода потрібна, щоб варити їсти, прати білизну, купатися. Тварини і рослини п’ють воду, купаються, живуть у воді. У пустелі дуже мало води і тому, її там цінують, як найбільший скарб. Ми всі повинні берегти воду. Коли вмиваємося, не забувати закривати кран, щоб вода марно не витікала. Не забруднювати річки, озера, ставки різним сміттям. Можна очищати воду за допомогою очисних фільтрів. Потрібно берегти і любити природу, цінувати її дари. ( 1. Малюнок . Зображення, як використовують воду люди, тварини, рослини. 2. Малюнок . Зображення пустелі. 3. Малюнок. Діти вмиваються, чистять, зуби. 4.Малюнок. Очищення річки від сміття.)

Осінь: Діти, ось погляньте, яке я принесла чудове осіннє листя. Що можна з ним робити? (З ним можна гратися, ним можна милуватися, а ще воно допоможе створити чудову картину). А навіщо потрібні картини? ( Ними прикрашають оселі; їх дарують друзям, родичам; ними можна милуватися). А давайте створимо одну велику картину і прикрасимо нею вашу групу. ( Вихователь нагадує правила поведінки під час колективного малювання. Діти зафарбовують листочки і прикладають їх на ватман).

Мета:виховувати інтерес до творчого процесу образотворення; розвивати відчуття кольору, композиції, творчу уяву; вправляти у використовуванні нетрадиційних технік під час створення колективної картини.

Вихователь: Чи подобається вам ваша картина? Давайте запитаємо у гостей, чи можна милуватися нашим витвором мистецтва? Діти, як ми назвемо нашу картину? ( «Осінній килим», «Осінь в Біланах», «Золота Осінь») Де в групі можна повісити картину?

Осінь: Я переконалася, що ви по справжньому любите своє село, знаєте як потрібно берегти природу рідного краю. Мені вже час прощатися, бо маю безліч невідкладних справ. А з вами ми будемо зустрічатися кожного дня на вулиці, у садку, на городі. ( Осінь під музичний супровід виходить).

ІV. Вихователь: Любі, діти, та і нам час повертатися до садочка. Але перш ніж сядемо до чарівного потягу, я хочу дізнатися, що вам найбільше сподобалося? З ким ви хотіли б поділитися досвідом очищення води? Що ви цікавого зможете розповісти мамі, татові, бабусі чи дідусю? Відповідати буде той, у кого в руках опиниться чарівна краплинка - веселинка ( Діти відповідають, а тоді лиш сідають у потяг). А чарівні краплинки – веселинки ми подаруємо і нашим гостям на згадку про подорож із найкращими побажаннями.

Гра « Краплинку тримай, про все, що сподобалося розповідай»

Мета: формувати уміння передавати словом свої почуття, ставлення, встановлювати контакт з дорослими та однолітками, привертати увагу до себе, вправляти у вмінні вести діалог; заохочувати до розповідання з власної ініціативи та на прохання дорослих.

Пам'ятка для батьків

Методика вивчення вірша напам’ять

методом моделювання.

Щоб дитина легко і добре запам’ятовувала риму, потрібно обов’язково знайомити її з «мелодією» віршів і починати це робити, якомога раніше.
Найбільш сприятливим віком для заучування віршів є 4-5 років. Саме в цей віковий відрізок починає особливо швидко розвиватися пам’ять дошкільника. І якщо до чотирьох років ми не ставимо перед дитиною завдання запам’ятати твір, а просто «начитуємо» їх кількість — що запам’ятає, то запам’ятає, то після чотирьох років ми вже цілеспрямовано вчимо запам’ятовувати текст напам’ять. Причому вчити потрібно якомога більше — це найкращий спосіб сформувати необхідний для навчання обсяг пам’яті. Для того щоб вірш легко вивчався, він повинен за змістом відповідати віку і темпераменту дитини.
Методика вивчення вірша на пам’ять методом моделювання.
• Прочитайте дитині вірш і запропонуйте вивчити його напам’ять.
•При повторному читанні вірша показуйте дитині схему до кожного рядочка.
•Потім ще раз прочитайте вірш, а дитина, дивлячись на схему, нехай підказує пропущені слова.
•Дивлячись на схему, нехай дитина спробує сама розказати вірш.

Плаче котик на морозі

Л. Лежанська
Плаче котик на морозі,
Бо йому померзли ноги.
Ходи котику до хати –
На лежанці будеш спати.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідувач Біланівського

ДНЗ «Дюймовочка»

__________ Л.В. Ващенко

Родинне свято
«Дружна, весела родина-багата, квітуча Україна»

Мета: закріпити знання дітей про родину, особливості сімейних традицій, родинних свят та розваг, особливості життя та взаємовідносин в українській родині; познайомити із звичаями та побутом козаків; розрізняти за зовнішнім виглядом і називати українські рушники (дитячі, весільні, втирачі, обереги) стимулювати життєрадісність, прагнення до самостійності, доброзичливе ставлення до дорослих і однолітків; продовжувати вчити виразно промовляти вірші, емоційно передавати своє ставлення до їх змісту, дотримуючись темпу, ритму, сили голосу. Розвивати творчі здібності, товариські взаємини, логічне мовлення. Виховувати любов до батьків, пошану, бажання проявляти турботу і бути вдячним за все, що батьки роблять для дитини; любов до своєї країні, народних традицій.

Обладнання : музичний центр, ноутбук, карта України, зображення козаків, ляльки, фотоальбоми родин, українські рушники, малюнки дітей, фонограми пісень ( «Пісня про маму», «Одна калина», «Родина», пакети для сміття, гілочки, глечики з колосками, кетяги калини, інсценізовані зупинки – фотокартки.

Оформлення сцени: на центральній стіні напис «Дружна, весела родина- багата, квітуча Україна», українські рушники, кетяги калини, по середині розміщені столи, на яких стоять глечики із колосками, засушеними квітами .

Дієві особи:ведучі, діти із своїми рідними.

Хід свята

(Під фонограму пісні «Родина» батьки дітей заходять до зали і сідають за столи).

І ведуча

В нашій світлій залі

Вітаємо родини.

Будемо на святі,

Як сім’я єдина.

ІІ ведуча
Дозвольте сьогодні усім побажати
Багато хороших і сонячних днів.
Дідусям і татам,
Бабусям і мамам,
Сестричкам з братами
Палкий наш привіт.
Іведуча Що потрібно для щастя? Тихе надвечір'я, сонячний ранок, рідний дім, мамина незрадлива усмішка, розважливе батьківське слово, теплі бабусині руки, надійне дідусеве плече.
Батьки

Мій отчий дім! Ти дав мені усе.
Моя Вкраїна піснею багата
Ввійшла у серце співом голосним.
Як та любов, яку дарує мати.

Сім’я – що значить це, то кожен знає,
Хто зріс в сім’ї і хто сім’ю сам має.

І хоч як не приховуй, не таї:
Залежить наше щастя від сім’ї.

Якщо зміцніє хоч одна родина –
Міцною стане й наша Україна.

Під музику заходять діти і сідають до своїх батьків

Є багато країн на землі,

В них – озера, річки і долини…

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди – Батьківщина!

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має.

Та гарніші завжди поміж них

Ті, що квітнуть у рідному краї.

Є багато пташок голосних,

Любі, милі нам співи пташині,

Та завжди наймилішими з них

Будуть ті, що у рідній країні.

І тому найдорожчою нам

Є і буде у кожну хвилину

Серед інших країн лиш одна, -

Дорога нам усім Україна!

ІІ ведуча. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною землею – Батьківщиною. Що ж таке Батьківщина?

І ведуча.

Що ж таке Батьківщина?

Під віконцем калина,

Тиха казка бабусі,

Ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата,

Під тополями хата,

Під вербою криниця,

В чистім полі пшениця,

Серед лугу далеко

У діброві лелека.

ІІ ведуча. Сьогодні ми вам пропонуємо незвичайну подорож у світ краси і добра, мрій і сподівань безмежними просторами нашої Батьківщини.

Любов до Батьківщини…З чого вона починається?! З маленької домівки, де ви народилися, із садочка де промайнуть ваші найкращі роки дитинства, з тихої казки бабусі, ніжної пісні матусі, доброї поради дідуся, допомоги батька. Велика Батьківщина починається з маленької – РОДИНИ.

Перша наша зупинка буде «Родинна».

Діти з батьками їдуть( імітують автобус) і співають пісню в дорозі( мотив «Ми їдем, їдем, їдем»)

Ми в подорож рушаємо

По рідній нам землі,

Веселі в нас родини,

В них дітки ще малі.

Приспів:

Тра-та-та, тра-та-та,

Навкруги така краса:

Квіти, луки, трави,

Ліс, річки, стожари.

Розцвітай, моя країно,

Рідна серцю Україна.

Нам сонечко сміється,

Наш потяг швидко мчить.

Щасливо нам живеться,

Зупинимось на мить.

І зупинка – « РОДИННА»

І ведуча. Ось наша перша зупинка.(Звучить запис пісні С. Ротару «Родина»)

Шановні родини! Ваші діти намалювали кожен свою родину. А тепер тата і мами знайдіть свої родини за малюнками і дайте назви цим роботам.

ІІ ведуча. Діти, а хто бажає звернутися до своїх батьків і висловити їм свою любов.

Мамо, матусенько, мамочко, ненько,

Матінко, усміх твій ніжний ловлю.

Мамочко рідна, моя дорогенька,

Над усе тебе в світі люблю!

Татку, татусеньку, таточку, тату,

Кращого в світі немає навкруг!

Таточку, хочу тебе я обняти.

Ти – мій порадник, заступник і друг!

Я й до бабусі з любов’ю звертаюсь:

Бабусю, бабуню, бабулю моя!

І до бабусиних рук притуляюсь

Та відчуваю в них лагідність я.

І до дідуся іду по науку:

Діду, дідуню, навчи в світі жить!

Він на голівку кладе свою руку,

Голос сріблястий струмочком біжить.

Донечко, синку, сестрице, братусю –

Дружна, велика, весела сім’я!

Таточку, мамочко, бабусю, дідусю –

Мій оберіг і родина моя!

І ведуча. Які прислів’я прородину ви знаєте?( Відповіді батьків)

- яке дерево, такі в нього й квіточки,

які батьки, такі їхні діточки;

- який кущ, така й калина,

яка мати така й дитина;

- який дуб, такий тин,

який батько, такий син.

ІІ ведуча. В народі говорять: «Якщо у дитини немає батька, то вона – напівсирота, а якщо матері – то сирота». Сама найдорожча людина в житті кожного це – матуся. Дитині завжди гарно поряд зі своєю матінкою. Про це діти заспівають пісню.

Пісня «Мама і я»

Дивуються перехожі,
Що ми з мамою так схожі,
Як на сонці росинки,
Як у морі краплинки,
Як веселі сніжинки Мама і я
Приспів: Мама і я
А нас тато вихваляє,
Що все з мамою встигаєм,
То прибрати помити,
Вчасно їсти зварити,
Гарно сукню пошити
Мама і я Приспів.
Коли буде у нас свято
Друзів буде теж багато,
Я тоді їм покажу,
Що умію робити,
Як умію дружити
Мама і я .Приспів.

ІІ зупинка – «Мова колискова»

І ведуча.

Українська мова – давня й молода.

Світить рідне слово, як жива вода,

Звідки воно взялось – діло не просте.

В душу засівалось, із душі росте.

ІІ ведуча.

Рідна мова! Рідна мова!

Що в єдине нас злива,

Перші матері слова,

Перша пісня колискова!

Дівчинка.

Як я була ще маленька,

Колисала мене ненька,

Колисаночку гойдала

Й ніжну пісеньку співала.

Конкурс « У моєї доні оченята сонні» : (родинам потрібносповити ляльку і заспівати колискову пісню).

ІІІ зупинка – «Рушникова»

І ведуча. Рушник! Як багато промовляє нам це слово. Без рушника не обходяться ні в одній сім’ї. Він завжди був під рукою, тому і назву свою дістав від слова «рука» - ручник, тобто рушник.

- Скільки вас і які, України рушники? Нам розкажуть про це наші родини.

(Розповідають по черзі родини).

Рушничок для дитини.

Рушники на всі дні.

Рушничок для хатини,

Ще й весільні рушники.

Рушники для недолі,

Рушничок для малят.

Рушнички барвінкові

Для веселих всіх свят.

Рушнички всі в узорах:

І рушник на щодень,

Різнобарвні в кольорах,

Ще й рядочки з пісень.

Рушники України –

Для обличчя і рук,

З ними діти зростили,

Брали в світ в дні розлук.

Скільки ви, українки,

Із квіток і рослин

Змайстрували в зазимки

Рушників для родин!

На весь світ розіслали

Всі узори землі.

Рушники – не для слави,

Рушники для душі

ІІ ведуча.

Шануйте, друзі, рушники,

Квітчайте ними свою хату.

То обереги на віки.

Шануйте ті, що дала мати.

Розглядають виставку із рушників. Танок з рушниками ( виконують діти з батьками)

ІVзупинка – «КОЗАЦЬКА»

(До залу заходять молодші діти)

Люба мама, любий тато,

Перед вами не малята,

Правда, ми не парубки,

Проте справжні козаки.

Намалюєм гарні вуса,

Хвацько їх підкрутимо,

Гарну пісню заспіваєм

Іще й вас научимо.

Хлопці співають пісню «КОЗАЧАТА»

І ведуча.

Поведу таку я річ:

- Що ви знаєте про Січ?

І про нашу Україну?

Кожна знала щоб дитина.

Діти:

Знаю, наша славна Січ

Ворогам ішла навстріч,

Рідну землю захищала

І народ наш прославляла!.

Запорожець завжди знає,

Звідки ворог зазіхає.

Зможуть всіх перемогти

Запорожці – козаки.

Козак ( дорослий)

Козаки – це вільні люди!

Козаки – безстрашні люди!

Козаки – борці за волю,

За народну чесну долю!

ІІ ведуча.

Козацькому гурту ми раді…

Скажіть, чи готові ви жити по правді?

Козак.

Готові, так. І жити чесно будемо,

І правил ми козацьких не забудемо.

1. Козак – чесна, смілива людина,

найдорожча йому – Батьківщина.

2. Козак – слабкому захисник!

Цінити побратимство звик.

3. Козак – усім народам друг,

і лицарський у нього дух!

4. Козак – це той, хто за освіту,

Хто прагне волі й славно жити.

І ведуча.

А тепер порозважайтесь,

В різних іграх позмагайтесь.

( Родини беруть участь у змаганнях)

1. Гра «Збери хмиз для багаття» (хто швидше збере гілочки)

2. Гра «Хто швидше» ( стрибки в мішках)

ІІ ведуча.

Наші славні козаки

Позмагались залюбки.

Всі здолали перешкоди,

Пройшли крізь вогонь та воду.

І ведуча.

Нумо дружно, козаки,

Всі візьміться у боки.

І даремно час не гайте,

До танка ставайте.

Танок «Гопачок»

ІІ ведуча. Ось і закінчилась наша подорож.

У всьому світі – кожен зна:

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна-єдина –

Це наша славна Україна.

І ведуча.

Україна – це ліс та долини,

Це широкі квітучі поля,

Це маленька щаслива дитина

І найкраща родина моя.

Всі разом

Хай Бог охороняє нас від злого,
Хай світить сонце і колосяться жита.
Щоб були ми щасливі і здорові
На многії і многії літа.

(Всім учасникам свята вручають грамоти і роздають подарунки).

Кiлькiсть переглядiв: 397

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.